abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Anzeigen  nur  | Stattdessen suchen nach 
Meintest du: 

Adding datapoints for room sensors / ViCare status?

Hi Viessmann, 

I just upgraded my Vitodens with ViCare thermostats for the radiators and the control for the floor heating. When I look at vitoguide, I get a lot of information of my rooms from the room sensors (temperature/humidity) and the current status from the thermostats (open/closed). 

It would be great if we could access this data through the API as well! Is this on your roadmap?

 

Thanks

Michael 

8 ANTWORTEN 8

Hello michis0806,

 

in our community we only support in German and only heating systems and components which are produced for the German market. If you need support in your native language or support for a system which is not produced for the German market, please tell us where you are from an we will give you the contact details of our competent colleagues in your region.

 

Greeting Benjamin from the Customer-Care-Team

Hi @CustomerCareBen ,

sorry, ich hatte den Eindruck, dass die Entwickler sich eher auf Englisch austauschen…

dann nochmal auf deutsch:

 

mir fehlen in der Viessmann-API Datenpunkte für die ViCare Komponenten, also Temperatur/Luftfeuchtigkeit von den Raumsensoren und Heizkörper-Thermostaten und Stellung (auf/zu) der Heizkörper-Thermostate und der Fußbodenheizungssteuerung…

Ist geplant, diese nachzureichen?

 

danke!

Michael

Hallo michis0806,

 

die Daten kannst du über Vitoguide abfragen.

In der ViCare ist die Anzeige derzeit nicht vorgesehen.

 

Gruß Benjamin vom Customer-Care-Team 

Hi @CustomerCareBen,

Okay, es wäre aber schon klasse, wenn man die Daten über die API auslesen könnte. Ich würde die gern aus einem Infoscreen ausgeben...

Michael

Die API stellt nur die Datenpunkte zur Verfügung, welche auch für die ViCare freigegeben sind. 

Hmm, lass es mich anders formulieren. Gibt's irgendwo ein board für Feature Requests?

Anregungen kannst du an mich richten und ich gebe es weiter. 😉 

Top! 🙂

Top-Lösungsautoren